ביטוח מטען ימי
מבוטחים מהסקטור המסחרי והתעשייתי נדרשים לשינוע סחורות, במסגרת יבוא ויצוא, כחלק אינטגרלי מהפעילות העסקית שלהם. מטרתו של ביטוח מטען ימי הינה להגן על המבוטח מפני הסיכונים להם חשוף הרכוש המיובא או המיוצא בעת שינועו.
מאחר והנזק הפוטנציאלי למטען ימי עלול להתרחש מחוץ לגבולות ישראל, פוליסת ביטוח ימי כפופה לדין הבינלאומי, והיא כוללת שלוש דרגות כיסויים (המכונים 'institute Cargo Clauses'):
כיסוי A– כיסוי ביטוחי כנגד "כל הסיכונים". פוליסה רחבה זו נועדה להעניק מענה מקיף למבוטח, והיא מכסה כל נזק בעת שינוע המטען, למעט אירועים חריגים המפורטים בפוליסה, כגון: נזק בזדון, בלאי טבעי, אריזה לקויה, איחור בהגעת הטובין, אובדן, מלחמה, שביתה וכו'.
כיסוי B– כיסוי ביטוחי למטען המבוטח כלפי סיכונים ספציפיים, כמו: שריפה, התנגשות בין סחורות, התפוצצות, טביעה, שטיפה מהסיפון וכו'.
כיסוי C– הפוליסה המצומצמת ביותר, אשר מעניקה למבוטח הגנה מפני נזקי קטסטרופה, כמו: טביעת כלי השיט, התכלות הרכוש כתוצאה משריפה ומקרים נוספים.
במקביל להחלטה באיזה כיסוי ביטוחי לבחור, נדרש המבוטח גם להחליט לגבי משך הביטוח על הסחורה המשונעת, כאשר האפשרויות העומדות לפניו הינן:
FOB (First On Board)- משך הביטוח על הסחורה המשונעת חל מרגע טעינתה על הספינה מרציף המוצא ועד לפריקתה על רציף היעד.
Warehouse to Warehouse– משך הביטוח על הסחורה המשונעת חל מרגע עזיבתו את דלת המפעל של המייצא ועד להגעתו למחסן המייבא, וכן ההיפך.
ביטוח מטען ימי הינו תחום ביטוחי מורכב, המצריך מיומנות והיכרות עם הרכבי הפוליסות השונים. לרוב, הרכוש המבוטח במסגרת ביטוח מטען ימי נאמד במאות אלפי ואף במיליוני שקלים, ומכאן החשיבות שבהתקשרות עם סוכן ביטוח מנוסה שמבין את רזי הביטוח הימי.
אנו ב'אשר אדרי- סוכנות לביטוח', מציעים לך להגיע לפגישת היכרות ללא כל התחייבות, בה נוכל ללמוד את צרכיך הביטוחיים ולהתאים לך מעטפת ביטוחית התפורה למידותיך.